Het laatste nieuws

Het museum en COVID-19

Gemiddelde leestijd: 4 minuten

We heten je weer van harte welkom voor een bezoek!

Om het bezoek voor iedereen veilig én prettig te laten verlopen, is er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden:

  • reserveren is niet meer verplicht, maar is wel fijn om drukte te kunnen voorkomen;
  • met ingang van zaterdag 6 november is het tonen van een coronatoegangsbewijs i.c.m. een ID bewijs verplicht voor bezoekers van 13 jaar en ouder;
  • heb je klachten (neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest, verhoging, koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid)? Blijf dan thuis! Wij zien je graag weer terug als je klachtenvrij bent;
  • wij gaan uit van een museumbezoek dat maximaal 2 uur duurt. Op deze manier kunnen wij er altijd zeker van zijn dat er niet teveel bezoekers tegelijk aanwezig zijn;
  • we hanteren een duidelijk aangegeven looproute met éénrichtingsverkeer in het museum;
  • het geniet de voorkeur jassen en tassen bij je te houden;
  • eten en drinken is op dit moment helaas niet toegestaan in het museum, hiervoor kun je terecht in het naastgelegen Grand Café Aan de Beek. Kijk voor reserveringen en overige informatie op www.grandcafeaandebeek.nl of bel naar 026 – 443 04 76.

Veel gestelde vragen en antwoorden:

Wat zijn de openingsdagen- en tijden?
Dinsdag t/m vrijdag van 12.00 tot 17.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 17.00 uur. Tijdens schoolvakanties is het museum 7 dagen per week van 10.00 tot 17.00 uur open.

Kan ik gewoon langskomen of telefonisch reserveren?
Reserveren is niet meer verplicht, maar is wel fijn om drukte te kunnen voorkomen. Reserveren kan alleen via de ticketshop.

Ik heb al een entreekaartje via Social Deal, Dagjeweg.nl of overige aanbieder, moet ik dan toch reserveren?
Ja, ook wanneer je reeds een entreekaartje hebt, raden wij je aan een tijdslot te reserveren. In de ticketshop geef je aan “reserveringsticket”. Reserveren is niet verplilcht.

Ik heb een museumkaart, moet ik dan toch reserveren?
Ja, als je in het bezit van een museumkaart bent raden wij je aan een tijdslot te reserveren ookal is dit niet verplicht. Dit kan via de ticketshop en is kosteloos.

Ik wil een museumkaart kopen, moet ik dan toch reserveren?
Als je na aankoop van je museumkaart direct het museum wilt bezoeken, ja. Geef bij het reserveren aan dat je in het bezit bent van een museumkaart.

Als je enkel een museumkaart wilt kopen, maar niet direct het museum wil bezoeken, bestel je museumkaart dan online via www.museumkaart.nl

Waar kan ik een reservering plaatsen?
In het menu vind je “reserveren”.

Ik heb een reservering gemaakt, maar krijg nu toch klachten. Kan ik mijn geld terug krijgen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wanneer je helaas niet naar het museum kunt komen op de gereserveerde datum, neem je telefonisch 026 – 445 25 48 of per email info@watermsueum.nl contact met ons op. Je ontvangt een voucher welke je op een ander moment kunt inleveren. De voucher is 1 jaar geldig.

Welke maatregelen hebben jullie getroffen om een bezoek zo veilig mogelijk te laten verlopen?
Bij de ingang, in het museum en bij de uitgang is desinfectiemiddel beschikbaar. Er is een eenrichtingsverkeer route gemaakt. In alle toiletten zijn vloeibare zeep en elektrische handdrogers aanwezig. Toiletten worden vaker schoongemaakt.

Stellen jullie mondkapjes ter beschikking?
Nee, er worden geen mondkapjes verstrekt aan bezoekers. Het dragen van een mondkapje is niet verplicht.

Zijn er extra kinderactiviteiten?
Jazeker. Lees hier wat er de komende tijd op het programma staat.

Ik wil graag een kinderfeestje reserveren.
Dit is mogelijk buiten de schoolvakanties om. Kijk voor meer informatie op watermuseum.nl/kinderfeestjes.

Mag ik zelf eten en drinken meebrengen?
In tegenstelling tot voorheen, is het momenteel niet mogelijk te eten en drinken in het museum. Voor eten en drinken kun je terecht in het naastgelegen Grand Café Aan de Beek. Ook hier is reserveren gewenst, ook wanneer je op het terras wilt zitten. Tel. 026 – 443 04 76.

Ik heb een vraag over mijn online ticketbestelling/ -betaling.
Voor de afhandeling van online bestellingen van entreekaartjes werken wij samen met Ticketcounter. Voor vragen inzake bestellingen/ betalingen kunt u contact opnemen met Ticketcounter tel. 010 – 7516400

Staat jouw vraag er niet tussen? Je kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur, zaterdag t/m zondag tussen 10.00 en 17.00 uur op 026 – 445 25 48. Je kunt ook mailen naar info@watermuseum.nl.